جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۳

زائرسرای‌ارزان اطراف‌حرم‌رضوی منتفی‌است

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 336570
عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید در نزدیک‌ترین زمین‌ها به حرم رضوی شهرک‌های زائر با مشارکت استان‌ها و بخش خصوصی ساخته شود.
به گزارش جهان، خلیل موحدی‌محصل در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بحث مکان زائر یکی از دغدغه‌های تمام اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بوده که یکی از راهکارهای آن فعال کردن بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که در اطراف حرم رضوی صورت گرفته امکان ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت در آن منطقه وجود ندارد ولی باید نزدیک‌‌ترین زمین‌ها را به حرم امام ‌رضا (ع) شناسایی کرد تا شهرک‌های زائر با مشارکت استان‌ها و بخش خصوصی ساخته شود.

موحدی‌محصل با اشاره به اینکه این شهرک‌ها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این شهرک‌ها از فواید بسیاری برخوردار هستند و هزینه‌های بهره‌برداری را به شدت کاهش می‌دهند؛ اگر زائرین در یک مکان اجتماع داشته باشند ما می‌توانیم اقدامات فرهنگی فراوانی را انجام دهیم.

رئیس کارگروه نظارت و کنترل پروژه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با وجود شهرک‌های زائر و در صورت اجتماع زائران، می‌توانیم برای توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر کار کنیم که این‌ فرصت‌ها بسیار باارزش است.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده با کمک سرمایه‌گذاران که استقبال خوبی هم از این طرح کردند این شهرک‌ها در سطح شهر مشهد ساخته شود.

موحدی در پایان گفت: امروزه بیش از یک میلیون نفر زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند که می‌توانیم آنها را با این طرح سازماندهی کنیم و ارتباط منسجمی با شیعیان جهان داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
یعنی پولدارها می توانند به حرم نزدیک تر باشند؟!!! و فقرا به اتهام عدم برخورداری از پول کافی باید رنج راه دور را بر خود هموار کنند؟!!!
لابد پاسخ خواهند داد: سرویس رایگان در اختیارشان می گذاریم! بسیار خوب. اما وقت آنان ارزش ندارد که در راه تلف شود؟!!! آنان خواب و استراحت کافی نمیخواهند؟!!!
خراب نکنید ارزش ها را!!! اجازه بدهید همچنان که تا به حال بوده، لااقل فقیر و غنی از جهت این امکان، برابر داشته باشند!!!
چرا باید این تفکرات سرمایه داری، خون به دل مردم کند؟!!! جواب آقا ثامن الحجج را چه خواهید داد؟!!! فکر می کنید حضرت به این روش راضی باشند؟؟؟
احسان
باباچرا الكي شعار ميدي بكو زمين هاي اطراف حرم مطهر تبديل به هتل هاي چند ستاره شده كه بابت يك شب خدانومن پول ميگيرند ديكه فقرا حج ببخشيد برادراي جهاني اشكم در اومد ديكه نمي تونم بنويسم
Iran, Islamic Republic of
همين زميني رو كه براي آستان قدس، دور فلكه فردوسي مشهد هست بهترين جا جهت ساختن شهرك زائر هست و تا حرم هم خيلي دور نيست