شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

افزايش ۲۴ درصدي بودجه آموزش و پرورش

پيگيري اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 332744
معاون تربيت بدني و ورزش وزارت آموزش و پرورش از افزايش ۲۴ درصدي بودجه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: البته ۹۹ درصد اين بودجه صرف حقوق كاركنان مي شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهرزاد حميدي، ظهر شنبه در مراسم توديع و معارفه مديركل آموزش و پرورش استان يزد اظهار داشت: آموزش و پرورش نيازمند مساعدت بيشتر دولت است كه البته اين مساعدت صورت گرفته و به رغم كاهش در بودجه جديد، بودجه وزارت آموزش و پرورش ۲۴ درصد افزايش يافته است اما نوع فعاليت هاي اين وزارتخانه، بودجه هاي بيشتر را مي طلبد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ابلاغ سلام وزير آموزش و پرورش به تمامي فرهنگيان آموزش و پرورش استان يزد به تشريح سياست‌ هاي اين وزارتخانه پرداخت.

حميدي بيان كرد: نخستين سياست وزارت آموزش و پرورش در حوزه تحول در آموزش و پرورش، پيگيري سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است كه اين سند بايد عملياتي شود.

وي، مدرسه محوري را از ديگر مباحث مدنظر و مورد تاكيد آموزش و پرورش دانست و بيان كرد: نگرش جديد و تفويض اختيار در نگاه مدرسه محور مدنظر قرار دارد.

تفويض اختيارات به مدارس، سطح نظارتي آموزش و پرورش را افزايش خواهد داد

حميدي تصريح كرد: البته آموزش و پرورش در قبال اين تفويض اختيار به دانش‌آموزان و مديران، سطح نظارتي را افزايش خواهد داد.

معاون تربيت بدني و ورزش وزارت آموزش و پرورش همچنين توسعه مشاركت‌هاي مردمي را از ديگر برنامه‌ ها و محورهاي اين وزارتخانه دانست و بيان كرد: آموزش و پرورش بايد از توانمندي معلمان و دانش‌آموزان و بخش خصوصي بهره ‌مند شود.

وي، ضرورت توجه به معيشت و كرامت و منزلت معلمان با همه تنگناهاي بودجه كشوري را از اولويت‌هاي وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

حميدي تصريح كرد: اقداماتي در دست انجام است تا هم سطح معيشتي معلمان ارتقا يابد و هم انگيزه آنها افزايش پيدا كند.

مدارس غيرانتفاعي ظرفيت افزايش ۱۵ درصدي در پذيرش دانش‌ آموز را دارند

وي در مورد مدارس غيرانتفاعي نيز بيان كرد: مدارس غيرانتفاعي اين شأن و جايگاه را دارند كه تا ۱۵ درصد افزايش دانش آموز داشته باشند.

مديركل سابق آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از همه كساني كه مي‌خواهند آينده جامعه‌اي را رقم بزنند كه در شأن حضرت مهدي(عج) باشد، تصريح كرد:امروز فرصتي فراهم شده كه يادمان بيايد آموزش و پرورش در جامعه چه جايگاهي دارد و ما براي حفظ و پيشرفت آموزش و پرورش چه تلاش‌هايي كرده ‌ايم.

اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در يزد به سرانجام نمي رسد

محمدكاظم رحيمي ‌نژاد عنوان كرد: اين توديع و معارفه بايد انجام مي‌شد زيرا مجري استاني طرح تدوين آموزش و پرورش بودم و مي ‌دانستم كه خلأ كارها كجاست.

وي تصريح كرد: همكاران ما همه سختي ‌ها را متقبل شدند و سند تحول بنيادين را كليد زدند اما سرانجامي ندارد زيرا خلأهايي وجود دارد و براي برطرف كردن آنها بايد هزينه كرد.

رحيمي نژاد ادامه داد: خودم را براي شنيدن نقدها آماده كرده بودم تا نقدها را بشنوم و نقص ها را به نام خودم ثبت كنم زيرا همكاران ما از فرهيختگاني هستند كه به وظايف خود آشنا هستند و حضور من امروز فقط به خاطر تشكر از همه فرهنگيان استان يزد است.

در اين مراسم از تلاش ‌هاي محمدكاظم رحيمي ‌نژاد تجليل و احمد شيرزاد به عنوان مديركل آموزش و پرورش استان يزد معرفي شد.

در اين مراسم همچنين معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان يزد به تشريح اقدامات و طرح هاي اجرا شده در آموزش و پرورش استان يزد در طول دو سه سال گذشته پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *