پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۸

عکسی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب در مریوان

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 318415
در این عکس، شهیدان "سید محمدرضا دستواره"(نفر سوم از راست) و "حاج عباس کریمی قهرودی"( نفر چهارم از راست که دستش را بر شانه شهید دستواره گذاشته است) دیده می شوند.
به گزارش جهان نيوز، عکسی که می بینید در سال ۱۳۵۹ در شهرستان مریوان گرفته شده است. آن روزها مقام معظم رهبری، به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع، به سرکشی از مناطق جنگی مشغول بود. ناامنی در شهرهای کردستان که آماج حملات ضدانقلاب بود باید مهار می‌شد. مریوان به عنوان شهری مرزی که در حال درگیری با ضدانقلاب و مزدوران رژیم بعثی بود، اهمیت فراوانی داشت. در آن زمان فرماندهی سپاه مریوان بر عهده شهید"حاج احمد متوسلیان" قرار داشت. در این عکس، شهیدان "سید محمدرضا دستواره"(نفر سوم از راست) و "حاج عباس کریمی قهرودی"( نفر چهارم از راست که دستش را بر شانه شهید دستواره گذاشته است) دیده می شوند. در آن زمان "شهید کریمی" فرماندهی اطلاعات و عملیات سپاه مریوان را بر عهده داشت.

شادی روحشان صلوات

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام و درود خدا بر جانشین خلف خمینی کبیر
یادباد آن روزگاران یاد باد
amin
باسلام- بچه هاي ارتش وسپاه يادشون هست که هنوز يک هفته از فتح شهرسنندج نگذشته بود آقا با دوتا پاسدارش سوار بر سيمرغش وارد پادگان لشگر28 شد اينقدر سربازا شاد شدن و صورت آقا را بوسه باران کردن و آقا پس مدتي گفت گردنم داره مي افته، بچه ها کمي مراعات کردند. جاده هاي منتهي به شهر هنوز کاملاً در امن نبود و هنوز کمين زده ميشد- بسيجي
مردم دار واقعی یعنی آقای خامنه ای
رضوی
مردم به رهبر فهیم و شجاع خود افتخار می کنند و با تمام وجودگوش بفرمانش هستیم .
عبدالله
وان روحانی هم سید موسی موسوی نماینده امام در کردستان بله این هم یاد اور روزهای کردستان
مجید مجد
United States
من که اصلا این عکس رو ندیده بودم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
آقا سال 88 که تشریف آوردند،خیر و برکت بود برای ما در کردستان ف یادش بخیر.