سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۲
۱

تشکیل اتاق عملیات ایران، سوریه و حزب‌الله

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 311455
ایران، سوریه و حزب‌الله یک اتاق مشترک عملیات به منظور هماهنگی اقدامات با توجه به حمله احتمالی آمریکا علیه دمشق ایجاد کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه به پایگاه خبری دیلی‌استار لبنان گفته است، ایران، سوریه و حزب‌الله برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا علیه دمشق، اتاق مشترک عملیات تشکیل داده‌‌اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که تمام جنبه‌های حمله احتمالی آمریکا به سوریه در ابهام است، این سه بازیگر منطقه‌ای درباره یک سری اقدامات ویژه در صورت شلیک‌ موشک‌های آمریکا به خاک سوریه به توافق رسیده‌اند.

بر اساس گفته‌های یک منبع سیاسی، حزب‌الله ده‌ها هزار نفر از نیروهای خود را فراخوانده و هرکسی که آموزش‌های نظامی دیده به صورت آماده باش در آماده است.

یک دیپلمات که خواسته هویتش افشا نشود به دیلی‌استار گفته است، ایران، سوریه و حزب‌الله تصویر مشخصی از اینکه آمریکا چه اقدامی ‌می‌خواهد در سوریه انجام بدهد، ندارند اما این سه بازیگر خود را برای تمام احتمالات آماده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایران خود را آماده است تا در صورت لزوم از موشک‌های استراتژیک خود در واکنش به اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه استفاده کند.

بنا بر گفته یک منبع دیپلماتیک، هدف از این کار، نشان دادن این مسئله به آمریکا است که ایران در دفاع از دمشق جدی است.

منابع سیاسی و دیپلماتیک همچنین گفته‌اند، سوریه لیستی از اهدافی که می‌تواند مورد حمله قرار بگیرد از جمله در سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های آمریکا در کشورهای همسایه را آماده کرده است.

پس از اینکه مخالفان در ۲۱ آگوست دولت سوریه را متهم کردند که در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، غرب به رهبری آمریکا مدعی شد سوریه از خطر قرمز عبور کرده است و باید تنبیه شود.

اما دولت سوریه نیز با رد این اتهامات اعلام کرد، حمله شیمیایی در منطقه غوطه توسط مخالفان صورت گرفته است تا افکار عمومی و تحقیقات بازرسان سازمان ملل را منحرف کرده و زمینه را برای مداخلی خارجی آماده کنند.

متحدان سوریه از جمله ایران، روسیه و حزب‌الله نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق هشدار داد‌ه‌اند و اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند کل منطقه را به آتش بکشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مثل روز روشنه كه استفاده از بمب هاي شيميايي كار خود آمريكا است كه بهونه داشته باشه مردم سوريه رو مثل عراق و افغانستان به خاك و خون بكشه من خيلي خوشحالم كه ايران به دفاع و كمك از سوريه پيشقدم شده و اميدوارم كه خدا به مردم سوريه رحم كنه چون تمام مشكلات رو بايد اونا تحمل كنند