يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱۲
۳

سخنان رهبر معظم انقلاب حجت را بر رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس تمام کرد

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 302637
در هفته های اخیر به موازات تلاش رئیس جمهور منتخب برای انتخاب اعضای کابینه یازدهم، گمانه زنی های مختلفی درباره ترکیب این کابینه مطرح شده است.
سخنان رهبر معظم انقلاب حجت را بر رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس تمام کرد
سرویس سیاسی جهان نيوز- عبدالله الماسی: فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا هر یک از دیدگاه خود در این باره به اظهارنظر پرداخته اند. حسن روحانی هم گرچه از این گمانه زنی‌های معمول خیلی زود دلخور شد اما سعی کرد به گونه ای مرموز به دنبال تشکیل کابینه اش باشد.

گویی او از آشکار شدن اسامی گزینه های احتمالی نگران است و یک تردید آزار دهنده از واکنش منفی احتمالی مسئولان ارشد نظام و مردم دارد. ظاهرا فشار برخی گروه های تندرو اصلاح طلب او را در یک دو راهی قرار داده و نمی داند به افراطیون امتیاز بدهد یا خیر؟!

این رویکرد محافظه کارانه البته سبب نشد که حدس گزینه های احتمالی دولت آینده پایان یابد. برخی محافل و سیاسیون فعال در فتنه 88 مدعی اند که آقای روحانی برخی از پست های کلیدی دولت آینده را به آنان خواهد سپرد. برای اثبات این مدعا هم اقدام به معرفی گزینه های مطلوب خود کرده اند. در واقع جریان فتنه به دنبال بازگشت به صحنه سیاسی و قدرت کشور است و به دولت آقای روحانی به مثابه یک پل مطمئن برای برگشت می نگرد.

البته با بیانات روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان، به نظر می رسد بسیاری از این تحلیل ها و نظرات دگرگون شده و فشارهای سیاسی به دکتر روحانی هم رنگ باخته است.

ایشان در این دیدار درباره سیاسیونی که در فتنه 88 نقش داشته اند، به بیانی صریح و روشن کننده گفتند: یكى از برادرها به قضاياى سال ۸۸ و اين حرفها اشاره كردند. من خواهش ميكنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح ميكنيد، مسئله‌ى اصلى و عمده را در اين قضايا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهيد؛ آن مسئله‌ى اصلى اين است كه يك جماعتى در مقابل جريان قانونى كشور، به شكل غير قانونى و به شكل غير نجيبانه ايستادگى كردند و به كشور لطمه و ضربه وارد كردند؛ اين را چرا فراموش ميكنيد؟ البته ممكن است در گوشه و كنار يك حادثه‌ى بزرگ زد و خوردهائى انجام بگيرد كه انسان نتواند ظالم را از مظلوم تشخيص دهد؛ يا يك نفر در موردى ظالم، در موردى مظلوم باشد؛ اين كاملاً امكان‌پذير است؛ اما در اين قضايا، مسئله‌ى اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر ميكردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نميدهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نميكنند؟ در جلسات خصوصى ميگويند ما اعتراف ميكنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نميكرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، ميدانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره معنای واژه «اعتدال» عنوان کردند: چون دولت منتخب، شعار اعتدال ميدهد. به نظرم اين تكليف من نيست كه اعتدال را معنا كنم. بالاخره هر كسى يك نيتى، يك فكرى پشت سر حرف و شعارش هست. رئيس جمهور منتخبِ محترم حتماً اين كار را خواهد كرد و اعتدال را معنا خواهد كرد و عرصه براى قضاوتها باز است.

با توجه به اینکه رئیس جمهور منتخب پس از پیروزی در انتخابات 24 خرداد، همواره خود را مدیون و تابع رویکرد و بیانات رهبر معظم انقلاب توصیف کرده است، افکار عمومی اکنون منتظر حرکت آقای روحانی در مسیر این سخنان صریح، بویژه در انتخاب اعضای کابینه یازدهم هستند.

همچنین مجلس شورای اسلامی هم دیگری بهانه ای برای تسامح با فعالان فتنه ندارد و اگر از رئیس جمهور منتخب در معرفی گزینه های پیشنهادی برای دولت آینده، اشتباهی سر زند، این وظیفه نمایندگان مجلس است که آن را اصلاح و متهمان فتنه را کنار بزنند.

بیانات رهبر انقلاب در عین حال تکلیف گمانه زنی ها درباره حضور برخی سران فتنه 88 همچون سیدمحمدخاتمی در مراسم تحلیف را هم روشن و یادآوری می کند که شرط بازگشت به صحنه سیاسی، همانگونه که قبلا عنوان شد "عذرخواهی" رسمی از ملت و نظام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا هیچ کس در مقابل امثال علی مطهری موضع قاطع نمی گیرد که مقام معظم رهبری مجبور می شوند شخصاً اعلام موضع کنند؟ پس کجایند آنهمه مدعیان ولایتمداری؟
از کجا می دانید منظور آقا علی مطهری است ؟؟؟
رضا
مگه علی مطهری چی گفته دوباره ؟؟؟؟؟