يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

تشدید اقدامات ضدحقوق بشری آل خلیفه

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 292397
رژيم آل خليفه در ايام امتحانات پايان سال تحصيلي با شدت بیشتری به بازداشت دانش آموزان ادامه مي دهد و اين درحالي است كه بسياري از آنان از حق ادامه تحصيل محروم شده و فضاي امنيتي بر آينده تحصيلي آنان تاثير گذاشته است.
به گزارش جهان به نقل از  العالم، جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرين اعلام کرد که تعداد زيادي از دانش آموزان و دانشجويان معترض که خواستار دموكراسي و تحولات سياسي در كشورشان هستند با صدور احكام ظالمانه در بازداشت به سر مي برند و تا كنون موفق نشده اند در امتحانات شركت كنند.

سايت جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرين خاطرنشان کرد که بازداشت ها از روز يكشنبه گذشته همزمان با آغاز امتحانات پايان سال شدت گرفته و ماموران رژيم به شكل غير معمول با يورش به خانه ها و يا در خيابان، جوانان و نوجوانان را بازداشت مي كنند.

آمار ارائه شده از سوي اداره آزادي و حقوق بشر جمعيت اسلامي الوفاق ملی بحرین نشان می دهد در طول ماه مي 240 شهروند بحرینی از جمله 3 زن و 19 نوجوان بازداشت شده اند.

جمعيت اسلامی الوفاق ملی اعلام كرد که امتحانات نهايي در حالي شروع شده كه دانش آموزان و دانشجويان بحريني وضعيت بدي دارند و مشمول عمليات سركوب رسمي رژيم مي شوند. علاوه بر صدها تن از اين قشر كه تحت پيگرد قرار دارند دهها تن نيز در بازداشت گاهها به سر مي برند.

اين جمعيت مخالف حکومت بحرین خاطرنشان كرد: دانش آموزان در تمام مقاطع تحصيلي كه عده ای از آنها كودك هستند، در معرض زورگويي و نقض حقوقشان از سوي عوامل رژيم قرار دارند و با محروم شدن از امتحانات و ادامه تحصيل از بهديهي ترين حقوق خود برخوردار نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *