جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱
لنکرانی:

شکست هاشمی سنگین‌تر از ۸۴ خواهد بود

شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب: 283698
کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه کاندیدای احتمالی دولت علیه اغتشاشات و فتنه ۸۸ هیج موضع‌گیری نداشته است، اظهار داشت:برخی که مسئولیت اداره کشور را دارند، فکر می‌کنند می‌توانند در انتخابات تاثیرگذار باشند.
شکست هاشمی سنگین‌تر از ۸۴ خواهد بود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کامران باقری‌ لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم صبح امروز شنبه در یک نشست خبری که در محل ستاد حامیان مردمی وی برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره شاهد حضور کاندیداهای متنوع با انگیزه‌ها و تمایلات مختلف در انتخابات ریاست‌ جمهوری هستیم و خیلی از صحبت‌هایی که در سخنرانی‌ها ارائه می‌شود، شبیه یکدیگر است.
 
وی ادامه داد: ما یاد شعار جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم می‌افتیم که "عقلانیت و معنویت در پرتو ولایت بود" و باقی گروه‌ها نیز به شعار جبهه پایداری اشاره می‌کردند.
 
کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه نقطه کلیدی که وجه تمایز کاندیداها را مشخص می‌کند فراتر از شعارهای اولیه است، اظهار داشت: اینکه بفهمیم کاندیداها با چه رویکردی وارد شده‌اند و نقطه کلیدی این وجه تمایز، سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید است که فرمودند دولت آتی باید دولتی باشد که نقاط قوت دولت‌های قبل را داشته و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد؛ اینکه چه کسی چه نکاتی را از نقاط قوت دولت می‌داند و چه مسائلی را از نقاط ضعف آن می‌داند، وجه تمایز کاندیداهاست.
 
لنکرانی با اشاره به سخنان افراد دیگر که نقاط قوت دولت را پرکاری و دادن شعارهای انقلابی دولت می‌دانستند و دیگر اقدامات آن را متوجه ضعف‌های دولت می‌کردند، تصریح کرد: البته بعضی از آنها اعلام کردند که دولت به شعارهای انقلابی خیانت کرده و اینکه ما نقاط قوت و ضعف دولت نهم و دهم را به همین نکته معطوف کنیم، نشان دهنده نوع نگرش‌هاست.
 
وی با بیان اینکه به نظر من مهمترین نقطه قوت دولت حرکت‌ بر اساس مبانی دینی و ارزش‌ها  بود، اظهار داشت: ضعف‌های دولت نیز آنجایی بود که از این مبانی فاصله گرفت.
 
وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به حوادث سال 88 اضافه کرد: متاسفانه کسانی که پشتیبان و حامی اصلی فتنه 88 بودند با یک بازآرایی و تشکیل لایه‌های مختلف بنای تاثیرگذاری در انتخابات را دارند اما برخی وقایع سال 88 را فقط بین رای آوردن و رای نیاوردن 2 کاندیدا می‌بینند.
 
کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نقطه چالشی انتخابات سال 88 این نبود که یکی رای آورد و دیگری رای نیاورد . چالش بین 2 نگاه بود که یک عده بنایشان این بود که کشور براساس مبانی دینی و نظام ارزشی نباشد و بین اداره کشور و این مبانی گسست اتفاق بیفتد و یک عده در مقابل آنها بودند.
 
لنکرانی افزود: در این بین کاندیدای احتمالی دولت واکنش موثری در برابر اغتشاشات نداشتند و اظهار نظر علنی نکرده است.
 
وی تاکید کرد: در این انتخابات 2 نگاه وجود دارد؛ یکی اینکه براساس مردم‌سالاری دینی و اصولی که قبول داریم، راهی را طراحی کنیم و یا با روش دیگر که نگاه تکنوکرات‌گونه و ابزارگرایانه است، حرکت کنیم که اگر متوجه این نکته شویم می‌توانیم انتخابات را با یک نگاه بصیرتری جلوه دهیم.
 
کاندیدای جبهه پایداری اظهار داشت: در اظهاراتی که امروز می‌بینیم، کسانی اصول مردم‌سالاری دینی را زیر سوال بردند و مشروعیت نظام را مورد سؤال قرار دادند، در ذهنشان این توهم است که کسی مسئولیت اجرایی کشور بر عهده داشت، می‌تواند در انتخابات موثر باشد و اگر کسی را معرفی کرد، مردم باید به وی رای بدهند اما باید بدانند در نظام ما حتی مقام معظم رهبری هم یک رای بیشتر ندارد.
 
لنکرانی خاطرنشان کرد: در برخی از اظهارنظرهای دیگر می‌بینیم که عده‌ای می‌گویند چرا باید از هولوکاست حرف بزنیم که این با نگاه امام و رهبری که می‌گویند برای صدور انقلاب باید با لایه‌های مردم جهان صحبت کنیم، متفاوت است و این افراد متوجه این نکته نشدند.
 
وی به اظهار نظر دیگری اشاره کرد و گفت:‌ کسانی اعلام کردند که برای حل مشکلات باید از اصول دست برداریم که این مورد با مبانی نظام ما جور در نمی‌آید و اینکه همه رسانه‌ها و کشورهای جهان به این نکته تاکید داشتند که علت پیروزی مردم غزه در جنگ 8 روزه مقابل رژیم صهیونیستی، حمایت جمهوری اسلامی از آنها بود و این مورد نه تنها نقطه ضعف ما در صحنه بین‌الملل نشد، بلکه نقطه قوت شد و باعث تاثیرگذاری بیشتر ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی شد لذا کوتاه نیامدن از اصول جزو اصول دینی و ارزشی ماست.
 
کاندیدای جبهه پایداری با تاکید بر اینکه همه دنیا آمریکای‌ شمالی و اروپای غربی نیست، تصریح کرد: دنیا خیلی بزرگ است و قطب‌های جدیدی در عرصه‌های مختلف در حال شکل‌گیری هستند ولی عده‌ای دنیا را فقط محدود به آمریکای شمالی و اروپای‌غربی می‌دانند.
 
لنکرانی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند برای تعامل در صحنه بین‌الملل باید از پافشاری بر اصول خودمان دست برداریم، گفت: این نگاه درست نیست و برخلاف اصول و مبانی ماست.
 
وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری باید به سوابق قبلی و تصمیمات گذشته افراد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌گوید نباید در داخل کشور تنش داشته باشیم و بعد ببینیم که در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقص داشته، نمی‌توان این حرف را از وی قبول کرد چرا که در جریان آن استیضاح، کشور در حالت تنش قرار گرفت و رهبری نیز این را مورد عتاب قرار دادند و امروز باید از آن رفتار خود عذرخواهی کنند.
 
کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در اداره کشور در دولت یازدهم باید امکان تعامل با تمام قوا و با تمام ظرفیت‌ها باشد، تأکید کرد: باید به دیگر دستگاه‌ها نیز توجه کرد و اگر کسی می‌گوید که دولت نهم و دهم نقد‌پذیر نبوده، باید به دیگران نگاه کند و اگر کسی خودش را عاری از اشکال و ضعف می‌داند، باید در خودش تجدیدنظر کند.
 
لنکرانی با تاکید بر اینکه طبق آموزه‌های امام انتخابات 92 یک آزمون الهی است، اظهار داشت: امیدواریم در این آزمون الهی همه داوطلبان و مردم به آنچه که خیر و صلاح کشور است، برسند و مهم این است که خودمان را در برابر امتحان الهی بدانیم .
 
وی اضافه کرد: متاسفیم که بعضی از مباحثی که چندان با اخلاق و مواضع اسلامی جور در نمی‌آید و شوخی این مورد آن است که افرادی که خودشان به این موارد بی‌توجه هستند، دیگران را به رعایت اخلاق دعوت می‌کنند.
 
کامران باقری لنکرانی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که اظهارات رئیس جمهور در سفر استانی هیئت دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در زمینه فساد شکایاتی به قوه قضائیه ارسال می‌‌شود. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که این وظیفه دولت است که زمینه فساد را از بین ببرد و از رئیس جمهور توقع افشاگری نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: توقع می‌رفت که در این 8 سال زمینه فساد از بین برود. اینکه به گونه‌ای صحبت کنیم که می‌خواهیم افشاگری کنیم، آن را رویکرد مناسبی برای اداره کشور نمی‌بینیم.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: عده‌ای نیز می‌گویند ما می‌خواستیم در این زمینه اقداماتی را انجام دهیم، اما نگذاشتند که ما این را هم صحیح نمی‌دانیم.
 
لنکرانی با بیان اینکه مطالبه مردم و رهبری مبارزه با فساد است، افزود: شعار این دولت در دور پیش همین موضوع بود (مبارزه با فساد) ؛ اما معتقدم در این حوزه سستی صورت گرفته و باید پاسخگوی مردم و رهبری باشیم.
 
وی تاکید کرد: بخش مهمی از مبارزه با فساد همکاری با قوه قضائیه است. نباید فکر کنیم که کشور را فقط یک قوه می‌چرخاند. این فکر درستی نیست. نظام ما برگرفته از مردمسالاری دینی است و در این نظام هر سه قوه حضور دارند و باید با هم تعامل داشته باشند، از این رو معتقدم مبارزه با فساد با تعامل 3 قوه به سرانجام می‌رسد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید نقدها را پذیرفت، اظهار داشت: نقدپذیری باور ماست و اگر کسی از ما نقد کرد، باید آن را هدیه الهی بدانیم نه اینکه ناراحت و عصبانی شویم. البته خیلی وقت‌ها این نقدها مشوقانه نبوده و در جهت انتقام‌جویی ابراز شده است، اما باز باید این انتقامجویی‌ها را هم به نحوی پذیرفت و به نوعی از آنها استفاده کرد.
 
باقری لنکرانی در ادامه ارتباط با نخبگان را ضروری دانست و افزود: اگر بنده در انتخابات رای بیاورم، تا زمان تنفیذ که حدود 40 روز خواهد شد، از شبکه نخبگان در برنامه‌ریزی‌ها استفاده خواهم کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از داوطلبان فعلی انتخابات ریاست جمهوری در کابینه خود استفاده خواهید کرد یا نه؟ گفت: کابینه در قالب هیئت دولت و با حضور شخصیت‌های حقوقی شناخته می‌شود. کابینه شرکت سهامی نیست و هر کس که به فکر اعتلای کشور باشد می‌تواند در آن حضور داشته باشد و هر کدام از داوطلبان نیز که این نگاه را داشته باشند، می‌توانند در کابینه باشند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه درباره نگاه خود به حوزه اقتصادی کشور، افزود: من در این باره در کنگره کانون دانشگاهیان مفصل صحبت کردم، اما اگر بخواهم به نکات دیگری نیز بپردازم باید بگویم که عده‌ای بر این باورند که مشکلات اقتصادی در این دولت ایجاد شده است در حالی که در این دو سال مشکلات اقتصادی تشدید شده است و نباید همه این موارد را فقط مخصوص به حال حاضر دانست.
 
لنکرانی با اشاره به تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران نیز اظهار داشت: تحریم‌ها نیز فشارهایی را بر ما وارد کرد، اما ما می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم از این تحریم‌ها عبور کنیم.
 
وی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها هم گفت: هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز دارای نقاط مثبتی است که باید آن نقاط مثبت را در برنامه‌های اقتصادی در نظر گرفت.
 
کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم از نظر معیشتی تحت فشار هستند، افزود: برنامه دولت یازدهم باید توجه به وضعیت معیشتی 5 دهک پایین جامعه باشد.
 
لنکرانی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از بانوان در کابینه خود  استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: ظرفیت خوبی در بین بانوان کشور وجود دارد و این ظرفیت‌ها را می‌توان در دولت یازدهم مورد توجه قرار داد. اما اینکه از چند نفر از خانم‌ها استفاده می‌کنیم، بستگی به شایستگی‌ها و سمت‌ها دارد.
 
وی  اضافه کرد: البته برخی از مشاغل نیز فقط مخصوص بانوان هستند که در این راستا می‌توان از سمت مشاور رئیس جمهور در امور خانواده و زنان نام برد.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه این نشست خبری درباره اینکه آیا به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امیدوار هستید، گفت: این مردم هستند که باید انتخاب کنند. اما ما به پیروزی امیدواریم و معتقدیم مردم ما به این بلوغ رسیده‌اند که خود انتخاب کنند. ضمن آنکه در ادوار گذشته هم دیدیم که سلیقه‌های مختلف وارد عرصه انتخابات شدند و این نشان می‌دهد که آرای مردم در کشور تصنعی نیست.
 
باقری لنکرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقادهایی که به احمدی‌نژاد دارید، چرا در سال 88 از وی طرفداری کردید، افزود: اگر ما به آن دوره از انتخابات برگردیم، در بین آن 4 کاندیدا علی‌رغم تمامی دلخوری‌هایی که پیدا کرده‌ایم، باز به آقای احمدی‌نژاد رای می‌دهیم.
 
وی به وقایع سال 88 که منجر به فتنه 88 شد اشاره کرد و یادآور شد: در آن دوره عده‌ای پس از اعلام نتایج مقابل نظام ایستادند و برخی هم شفاف اظهار نظر نکردند. این نقطه تلخ از کارنامه آنها قابل پاک شدن نیست. آنها منافع ملی را بر تمایلات شخصی ترجیح دادند و منافع ملی را زیر پا گذاشتند و 8 ماه کشور را دچار آشوب کردند و از هیچ کاری دریغ نکردند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: این در حالی بود که همین افراد در زمان انتخابات در مصاحبه‌های خود می‌گفتند که پیرو ولایت فقیه هستند و قانون اساسی را قبول دارند.
 
کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا شما پس از پیروزی همان مسیر دولت نهم را ادمه خواهید داد و یا رویکرد فعلی خود را تغییر می‌دهید، گفت: مهمترین تضمین امر به معروف و نهی از منکر است. همچنین همانطور که گفتم نقدها را باید بشنویم و در مسیر صحیح حرکت کنیم تا انحرافی پیش نیاید. البته اینکه برخی از ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند به دلیل آن است که مطالبی متناقض با ارزش‌ها مطرح می‌کنند. وگرنه ارزشها هیچ اشکالی ندارد و اشکالی هم پیدا نکرده است.
 
لنکرانی در ادامه درباره اینکه گفته می‌شود سپاه پاسداران برنامه‌ایی را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته است، سپاه را از نهادهای تاثیرگذار و دارای نقاط قوت عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده که در عرصه‌های مختلف پاسدار انقلاب است.  امام(ره) گفتند که سپاه در امور سیاسی دخالت نکند. نماینده رهبری مراقبت‌ها را انجام می‌‌دهند که سپاه از دستورات رهبری فاصله نگیرند و همواره براساس خط و مشی این نهاد حرکت کنند.
 
وی تصریح کرد: بنده شناختی که از مسئولین سپاه و نمایندگی رهبری پیدا کردم آن است که آنها براساس دغدغه‌ها و رهنمودهای رهبری حرکت می‌کنند. از این رو سپاه وارد مصادیق در انتخابات نخواهد شد و عمده ورود آن معرفی شاخصه‌هاست.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه حمله‌هایی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود ناجوانمردانه و غیر صحیح می‌دانیم گفت:  ما اصلا نگران فعالیت‌های سپاه در انتخابات نیستیم و همانطور که گفتم آنها براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.
 
لنکرانی در پاسخ به این سوال که هزینه‌های مالی جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری از کجا تامین می‌شود، افزود: صدها بنر در شهر نصب می‌شود، صدها نفر برای شرکت در نشست‌ها به تهران دعوت می‌شوند، اما ما خود از دیگران دعوت می‌کنیم تا در نشست‌هایمان شرکت کنند. محل اقامت آنها را هم تامین نمی‌کنیم و وقتی که می‌خواهند اینجا را ترک کنند، کمک‌هایی را هم به ما می‌کنند. این دو رویکرد متفاوت را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه جبهه پایداری گفتمانی است نه حزبی، اظهار داشت: ما حزب سیاسی نیستیم، کارکرد حزبی هم نداریم و به همین جهت هم مثل احزاب عضوگیری نمی‌کنیم. بر گفتمان تاکید داریم و از گفتمان دفاع می‌کنیم. در انتخابات مجلس نهم رویکرد حزبی نداشتیم، اگر رویکرد حزبی داشتیم فقط اعضای خود را در فهرست انتخاباتی‌مان قرار می‌دادیم در حالی که بعضی از افراد که در آن فهرست قرار دارند، ارتباطی با ما نداشتند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد ائتلاف‌های انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: هر کس که خود را اصلح دانست باید در انتخابات حضور پیدا کند و  اینکه کسی حضورش در انتخابات فقط برای گرفتن پست در کابینه آینده باشد، رویکردی غلط را در پیش گرفته است. کسانی که داوطلب شده‌اند باید بمانند و نظرات خود را ارائه دهند.
 
کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با حضور این کاندیداهای احتمالی بنده تردیدی برای ادامه کارم نمی‌بینم. البته کاندیدا کسی است که ثبت‌نام کند و پس از مراحل طی شده و تایید شورای نگهبان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شناخته شود.
 
خبرنگاری از لنکرانی در باره مذاکره با آمریکا پرسید و اینکه آیا شما با مذاکره با آمریکا موافق هستید یا نه؟ وی در پاسخ افزود: اگر فکر کنیم با مذاکره با آمریکا مشکلات اقتصادی حل می‌شود، ساده‌انگاری کرده‌ایم. نگاه آمریکا به مذاکره عمدتا سیاسی است و آنچه که در پروسه مذاکره از جانب آمریکا بروز کرده، دریچه زیر سوال بردن اقتدار نظام بوده است. آمریکا بنای تعامل مناسب با ما ندارد و از این رو معتقدم ما هیچ در باغ سبزی در مذاکره با آمریکا نخواهیم دید و فقط این مذاکره قدرت مانور ما را کم خواهد کرد.
 
وی به مشکلات اقتصادی آمریکا اشاره و تاکید کرد: اگر آمریکا توان حل معضلات اقتصادی را داشت، معضلات فعلی کشور خود را در حوزه اقتصاد حل می‌کرد و نمی‌گذاشت روند اقتصادی‌اش دچار نزول شود.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص نحوه توجه به سیاست خارجی در دولت آینده گفت: باید در ارتباط خارجی قطب‌های جدید دنیا را مورد توجه قرار داد. نباید براساس قطب‌های گذشته حرکت کرد. قطب‌های گذشته سست شده‌ و با مشکلاتی هم روبرو شده‌اند.
 
لنکرانی درباره برنامه‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در دو قالب برنامه‌های دولت یازدهم را ارائه خواهیم داد. نگاه اول برنامه جبهه پایداری است که توسط جبهه و یا سخنگوی آن ارائه خواهد شد و نگاه دوم برنامه‌های اختصاصی بنده است که با بعضی از نخبگان در این باره صحبت کردم و این برنامه‌ها را ارائه خواهم داد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا به نفع آقای جلیلی در انتخابات کناره‌گیری خواهید کرد، افزود: حضورمان در انتخابات باید مومنانه و براساس عمل و وظیفه باشد. ما با برخی از این دوستان رایزنی داشته‌ایم تا آنها در انتخابات حضور پیدا کنند. با بسیاری از آنها تماس گرفتیم و من با خود آنها صحبت کردم، اما در نهایت بنابراین شد که بنده این وظیفه را برعهده بگیرم.
 
کاندیدای جبهه پایداری در  انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از همراهی این دوستان در تشکیل دولت یازدهم استفاده خواهیم کرد. ما با آنها احساس رقابت نمی‌کنیم و روابطمان دوستانه و صمیمی است.
 
باقری لنکرانی در پاسخ به این سوال که هجمه رسانه‌های نیمه دولتی به شورای نگهبان را چگونه ارزیابی می‌کنید، به قواعد مردمسالاری دینی پرداخت و یکی از آن قواعد را صلاحیت کاندیداها در انتخابات توسط شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان از 6 فقیه و 6 حقوقدان تشکیل شده است. البته یک عده فقط به این موضوع دامن می‌زنند که تصمیمات شورای نگهبان بی‌مبناست در حالی که این توهین به قانون اساسی و توهین به مردم است.
 
وی با بیان اینکه شورای نگهبان نشان داده است که براساس موازین شرعی و قانونی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس هشتم هیئت اجرایی برخی از افراد را رد کرد که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کرد. همچنین یکی از سران اصلاحات در آن زمان گفت ما با توسل به شورای نگهبان به صحنه انتخابات برگشتیم. این نشان می‌دهد که شورای نگهبان براساس مبانی حقوقی، شرعی و قانونی عمل می‌کند.
 
لنکرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره تخریب‌ها علیه جبهه پایداری گفت: مسائلی که به نوعی توهین آمیز است، باعث وهن خود آن رسانه‌ها می‌شود. یکی از رسانه‌های مکتوب در صفحه اول و با تیتر بزرگ تعبیری در مورد بنده به کار برده بود که فکر نمی‌کنم اگر کسی در مورد خودشان چنین تعبیری به کار ببرد، خوششان نمی‌آید ولی این تخریب‌ها اثری در نتیجه انتخابات ندارد و مردم بر اساس ملاک‌های دیگری به افراد رای می‌دهند.
 
وی در مورد تعدد کاندیداها نیز اظهار داشت: حضور کاندیداهای مختلف با این شرط که بگویند چه تفاوتی با بقیه دارند، می‌تواند ظرفیت جدید مدیریتی ایجاد کنند ولی آنچه که نگران‌کننده است، حضور تصنعی آنها و زمینه‌سازی برای دیگران است.
 
کاندیدای جبهه پایدرای تاکید کرد: همه کسانی که ظرفیت مدیریت و اداره کشور را در خودشان می‌بینند، می‌توانند با بیان نکات متمایز خود نسبت به دیگران اعلام کاندیداتوری کنند.
 
لنکرانی در پاسخ به سوالی در مورد ائتلاف‌های موجود گفت: اعضای ائتلاف سه نفره که خودشان اعلام کردند سه نفر با سلایق مختلف و نحوه اداره کشور متفاوت دور هم جمع شدند که به نظر من بهتر است که همین جور که اعلام کرده‌اند هر سه نفر ثبت نام می‌کنند تا آخر این مسیر را ادامه دهند و خودشان را در معرض رای مردم قرار دهندو انتخابات را چند مرحله‌ای نکنند، چرا که در نهایت براساس نظرسنجی و مقبولیت، کاندیدای نهایی آنها انتخاب می‌شود و بهتر است که در همان روز انتخابات حاضر شوند تا مردم به آنها رای دهند.
 
وی در مورد ائتلاف دیگر اصولگرایان نیز تصریح کرد: بعضی از افرادی که در آن ائتلاف بودند، رسما اعلام کردند که به ثبت نام یک نفر از جمع آنها پایبند نیستند و شاید بیش از یک نفر ثبت نام کنند.
 
کاندیدای جبهه پایدرای در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از روزنامه‌های دولتی در مورد اجرا نکردن طرح پزشک خانواده در زمان مسئولیت وی در وزارت بهداشت، گفت: روزی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم ، وزیر بهداشت قبلی یک هفته قبل از آن اعلام کرده بود که طرح پزشک خانواده کلید خورد، اما فکر نمی‌کنم که هیچ کس یک هفته به پایان دوران مسئولیتش کاری را کلید بزند و ما تمام تلاش خود را کردیم که این قانون و تکلیف را اجرا کنیم و با همکاری وزرات رفاه و دیگر دستگاه‌ها طرح بیمه روستایی و پزشک خانواده را در روستاها در همان سال اول اجرایی کردیم.
 
وی ادامه داد: باید از طرح پزشک خانواده در روستاها را  آسیب‌شناسی کنیم و از این مدل برای طرح پزشک خانواده شهری درس بگیریم و شرایط را برای اجرای آن فراهم کنیم و باید با وزارت رفاه هماهنگی‌هایی انجام می‌دادیم و همزبان می‌شدیم که در پایان سال 86 این اقدامات به رئیس جمهور اعلام شد و رئیس جمهور در سخنرانی 22 بهمن آن سال به اجرای آن تاکید کرد، اما زیر ساخت‌های لازم و همکاری با وزارت رفاه شکل نگرفت.
 
لنکرانی تصریح کرد: نمی‌توانیم کارهایی به این بزرگی را با نگاه تبلیغاتی و تصنعی انجام دهیم و باید اقداماتی انجام دهیم که ماندگار شود؛ کلید این طرح هماهنگی بین بخش‌ها است و امیدواریم این طرح تا دولت یازدهم اجرا شود و یکی از برنامه‌های دولت 11 اجرای صحیح این طرح باشد تا فرآیند ارائه خدمات به مردم تسهیل شود، نه اینکه باعث پچیده‌تر شدن آن شود؛ چرا که در استان فارس که در تمام مراحل آن اجرا شده است، مردم نسبت به پیچیده‌تر شدن فرآیندها شکایت دارند که در این‌صورت ادامه این طرح منجر به شکست خواهد شد.
 
کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص نظرش در مورد حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات اظهار داشت: حضور هاشمی از یک جهت منجر به شفاف شدن مطالب و فضای انتخاباتی می‌شود و برخی افراد تفاوت نگاه جدی با هاشمی ندارند که این امر منحصر به کاندیداهای اصلاح طلب و یا حضور اقوام آقای هاشمی در ستادهای برخی نیست.
 
وی با بیان اینکه اگر بصورت عاقلانه بخواهم بگویم این طور عنوان می‌کنم که وی 79 سالش است و اداره کشور 75 میلیونی در این سن کار مشکلی است، گفت: آقای هاشمی بهتر است به همان سمتی که رهبری به وی داده اکتفا کند و آن را قدر بداند.
 
لنکرانی اضافه کرد: اما اگر از نظر شور و نشاط بخواهم بگویم، این طور می‌گویم که امیدوارم هاشمی بیاید تا معلوم شود که عموم مردم کشورمان نسبت به تفکری که در سال 88 نشان دادند به منافع کشور هیچ ارزشی قائل نیست، چه رفتاری را نشان خواهند داد و شکست هاشمی را در انتخابات 92 سنگین‌ترو اثر گذارتر از انتخابات 84 می‌دانم، ولی چه کنیم که باید عاقلانه صحبت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي لنكراني خوبي!!!!!!!! وقتي ايشان در بند ساواك حساب پس مي دادندشما كجاي عالم بوديد؟؟؟